بلاگ

نحوه‌ی شناسایی کابل شارژر آیفون اصل و فیک

کابل و رابط

 

کابل شارژر آیفون یکی از محصولات شرکت اپل است. پیشنهاد این شرکت در مورد تمامی لوازم جانبی مربوط به محصولات آن، خرید آن دسته از محصولات است که نشان MFi داشته باشند. خرید لوازم فیکی که به جای لوازم جانبی اورجینالی نظیر کابل شارژر آیفون ارائه می شوند، می توانند باعث آسیب به دستگاه شوند. همچنین خود این لوازم فیک نیز مدتی زیادی دوام نمی آورند و معمولاً پس از مدتی نه چندان طولانی، از کار خواهند افتاد.

از آنجا که به طور معمول کابل آداپتور و شارژر هر دو با هم تهیه می شوند، بنابراین بهتر است برای اطمینان از استاندارد بودن هر دو مورد، این لوازم از فروشگاه های معتبر و رسمی تهیه شوند.

البته لازم به ذکر است بیشتر آسیب‌های مربوط به دستگاه از آداپتور فیک نشئت گرفته و کابل به تنهایی باعث آسیب جدی نمی‌شود؛ اما کابل غیر اصل باعث نارسایی جریان برق و اطلاعات می‌گردد. همین موارد کافی است تا انتخاب درست به هنگام خرید، کابل شارژر اصلی آیفون باشد.

 

شناسایی کابل شارژر اصل از فیک

 

برای تشخیص این موضوع باید به چند نکته توجه کنید که در ادامه به آن می پردازیم.

 

1- مقایسه‌ی برچسب و نوشته‌ی بر روی کابل:

 

برای تشخیص لوازم جانبی فیک از اصل، اپل بر روی پکیج ها و یا کابل مربوط به شارژر، یک نشان MFi دارد که مختص محصولات اورجینال این شرکت است. این علامات در شکل زیر نمایش داده شده‌اند (عکس دوم مربوط نشان قدیمی‌تر این شرکت است).

 

 

کابل شارژر آیفون یکی از محصولات شرکت اپل

کابل شارژر آیفون یکی از محصولات شرکت اپل

نشان‌های رسمی اپل

 

 

همچنین در فاصله‌ی هجده سانتی متری از پورت USB مربوط به کابل، یک عبارت به شکل Designed by Apple in California هست که بر روی کالاهای اصل وجود دارد. البته ممکن است که گاهی عباراتی نظیر Assembled in China یا Assembled in Vietnam یا Assembled in Brasileira نیز وجود داشته باشد که منظور شرکت هایی هستند که با تأییدیه‌ی شرکت اپل و زیر نظر آن، محصولات این شرکت را تولید می‌کنند.

 

لینک مرتبط : کابل انکر

 

2- بررسی قسمت USB و انتهای کابل:

 

 

یک نکته‌ی کلی ای که درباره ی محصولات اصل شرکت های بزرگ وجود دارد، این است که این محصولات در کل طراحی و ساختی حرفه ای دارند. به سختی می‌توان ایرادی خاص را در قسمتی از این محصولات پیدا کرد. اما محصولات فیک کاملاً در هم ریخته خواهند بود؛ هرچند این موضوع از دور چندان مشخص نیست، اما در جزئیات، این موضوع کاملاً مبرهن خواهد بود.
برای مثال:

قسمت انتهایی کابل شارژر آیفون، اگر اصل باشد، دارای ریز تراشه هایی به حالت غیر نوک تیز، یک دست، یک رنگ و خوش تراش خواهد بود؛ در حالی که یک کابل شارژ آیفون فیک، دارای تراشه های نوک تیز، غیر یک رنگ، غیر یک دست و دارای دندانه های نافرم خواهد بود. به خصوص در رنگ این بخش، کابل اصل رنگی طلایی داشته و کابل فیک، غیر طلایی خواهد بود.

این موضوع در بخش یو اس بی کابل نیز وجود دارد. در بخش بیرونی کابل شارژ آیفون اصل ، تراشه‌ی داخلی طلایی رنگ قابل رصد است؛ در حالی که به شکلی کاملاً مشخص، یک کابل فیک رنگی غیر طلایی ،که اغلب سیاه رنگ است، را به نمایش خواهد گذاشت. همچنین قسمت داخلی کابل اصل، شکلی کاملاً تمیز و مرتب داشته و هیچ برآمدگی یا فرو رفتگی ای را شامل نمی شود، که این موضوع درست بر خلاف کابل های فیک موجود در بازار است.

 

خرید کابل شارژ آیفون اصل از کافه گجت :

 

مجموعه کافه گجت انواع اسپیکر ، اسپیکر بلوتوث، هدفون، هندزفری و هدست ، سیم کابل و رابط ، آداپتور و شارژر ، انواع مودم، پاوربانک (شارژر همراه)، لوازم جانبی گوشی مانند شارژر فندکی، هولدر، محافظ صفحه نمایش و سایر لوازم جانبی را در برندهای معتبر انرژیا ( انرجیا ) Energea، انکر Anker، جی‌بی‌ال JBL ، آکی Aukey ، اپل Apple، سامسونگ Samsung  و … را با مناسب ترین قیمت و بهترین گارانتی عرضه میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + = 12