بلاگ

کابل تایپ سی

کابل تایپ سی

کابل تایپ سی، پر سرعت در امر انتقال اطلاعات

 

کابل تایپ سی یکی از بهترین کابل های USB است که از اتصال راحت تر نسبت به کابل های دیگر برخوردار می باشد، این کابل از هر دو سمت اتصال پیدا کرده و علاوه بر اینکه برای شارژ گوشی و تبلت های هوشمند کاربرد دارد، قابل استفاده برای لوازم بزرگتر مثل لپ تاپ هم خواهد بود.

این کابل از قطر کمتر نسبت به انواع دیگر کابل USB برخوردار بوده و طول کمتری هم دارد، همچنین لازم است بدانید که سرعت انتقال اطلاعات توسط این کابل، در حدود 10 گیگابایت در ثانیه می باشد که قابل توجه است.

وقتی صحبت از شارژ به میان می آید، کابل های Type-C بهترین های فعلی هستند. روزهایی که شارژ لپ‌تاپ یا گوشی‌های هوشمند حداقل دو تا سه ساعت طول می‌کشید، گذشته است. این کابل ها فوق العاده سریع هستند و به سختی یک ساعت طول می کشد تا دستگاه های شما شارژ شوند. با این حال، پورت های USB Type-C را فقط در مدل های جدید لپ تاپ ها و تلفن های هوشمند می توانید پیدا کنید.

در ادامه باید بگوییم کابل تایپ سی از انواع دیگر کابل USB مانند USB 3.1 پشتیبانی نموده و نیاز به هیچ پورتی برای دستگاه های دیگر نخواهد بود و همه اتصالات را کابل تایپ سی به تنهایی انجام خواهد داد.

 

با امتیازات کابل Type C آشنا شوید

 

شکل متقارن این کابل به شما کمک می کند تا آن را در هر جهتی به دستگاه خود متصل کنید. مزیت اصلی کابل USB Type-C این است که می توانید داده ها را به سرعت انتقال دهید.

فناوری USB-C برای سرعت شارژ بهینه طراحی شده است. تا در کمترین زمان ممکن به طور ایمن آن را تغذیه کنند. تلفن هوشمند شما می تواند سریعتر از شارژرهای دیگر شارژ شود.

کابل type c نه تنها در مقایسه با کابل های دیگر، سرعت خیلی بیشتری دارد، بلکه عملیاتی مثل کد گذاری اطلاعات را هم به بهتربن نحو انجام می دهد، چه بسا که سرعت زیاد این کابل باعث شده تا ارسال تصاویر با وضوح و کیفیت بیشتر صورت گیرد.

از امتیازات دیگر تایپ سی این است که عمر مفید پورت شارژ و باتری را افزایش داده است، همچنین با استفاده از آن، همزمان شارژ گوشی و انتقال داده ها صورت خواهد گرفت که این یک امتیاز منحصر بفرد در این محصول به شمار می آید.

در خصوص توان این کابل ها باید گفت این کابل از توان 5000 میلی آمپر یا 100 وات برخوردار می باشد، بنابراین میتوان گفت که دارای توان بسیاری است، با توجه همین ویژگی می تواند دستگاه های با ولتاژ بالا را هم به خوبی پشتیبانی نماید.

 

USB 3.1 و آنچه که باید بدانید

 

این آخرین استاندارد USB است. USB 3.0 دارای پهنای باند 5 گیگابیت بر ثانیه و نسخه 3.1 دارای پهنای باند 10 گیگابیت بر ثانیه است. مزیت اصلی USB 3.1 این است که از ویژگی معروف به Power Delivery 2.0 پشتیبانی می کند. این ویژگی به پورت هایی که سازگار هستند اجازه می دهد تا حداکثر 100 وات برق را به دستگاه متصل ارائه کنند.

انتخاب بهترین آداپتور و شارژر برای گوشی شما کار پیچیده ای نیست، اما انجام کمی تحقیق به شما کمک می کند. پیدا کردن یک کابل با کیفیت و بادوام که بتواند سال ها برای شما دوام بیاورد، می تواند یک تجربه مثبت باشد و در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما شود. کابل های شکسته در نهایت می توانند به چیزی مربوط به گذشته تبدیل شوند.

 

لینک مرتبط : کابل انکر

 

 

کابل تایپ سی نسل جدید کابل USB

 

انواع کابل USB -C کدامند؟

 

شما احتمالاً اصول اولیه را می دانید و می توانید تفاوت بین کابل های USB-C و Lightning را تشخیص دهید (و حتی ممکن است کابل‌های Micro-USB را به خاطر آورید)، اما هر نوع کابل می تواند با سایر کابل های مشابه متفاوت باشد. کابل های USB-C با ظاهر یکسان بسته به اینکه برای شارژ باتری یا انتقال فایل ها مورد نیاز هستند، می توانند کاملاً متفاوت عمل کنند.

این کابل به مدل های مختلفی تقسیم بندی شده است که هر یک از مشخصات خاص خود برخوردار می باشند، در ادامه به برخی از مدل های این کابل اشاره خواهیم کرد تا به آشنایی بیشتری با آنها دست پیدا کنید:

 

  1. کابل PD Data pd60

 

این کابل از ساختار مستحکم برخوردار بوده و از مواد TPE درجه یک ساخته شده است، طول آن نیز به یک و نیم متر می رسد.

 

  1. کابل 0 mini 5 pin

 

دارای طول 1.2 متری بوده و از سری کابل های شیلد دار به شمار می آید، همچنین از متریال تی سی در تولید این محصول بهره برده اند.

 

  1. کابل 0 mini printer

 

این محصول از امکانات خوبی مثل نویزگیر برخوردار بوده و دارای طول سه متر است، همچنین از نوع کابل شیلد دار می باشد.

 

  1. کابل KAC-05

 

دارای طول 50 سانت بوده و از روکشی همراه با بهترین جنس برخوردار می باشد، جنس روکش آن از الیاف پلاستیکی بوده و دوام مناسبی دارد.

 

  1. کابل USB 3.1 مدل BF-H386

 

در دو سر این کابل می توان کانکتور نری را مشاهده کرد، معمولا از این کابل برای انتقال اطلاعات بین دو لپ تاپ بهره می گیرند.

 

6. کابل USB-C to USB-C

 

این کابل به شما امکان می دهد تا سرعت انتقال 10 گیگابیت در ثانیه، تا 20 برابر سریعتر از USB 2.0 (480 مگابیت در ثانیه) تجربه کنید. همچنین می‌توانید سریع و ایمن دستگاه USB-C خود را شارژ کنید.

 

کابل تایپ سی مفهوم صرفه جویی در زمان انتقال اطلاعات

 

خرید کابل تایپ سی

 

ما می خواهیم شما بدون ناراحتی و عدم اطمینان از اینکه هزینه بعدی شما از کجا می آید، زندگی کنید. شارژرها و لوازم جانبی ما نه تنها دستگاه های شما را شارژ می کند. بلکه تجربه شا را از فناموری مورد نظرتان، بدون محدودیت‌ ارائه می‌کنند. 

مجموعه کافه گجت انواع اسپیکر ، اسپیکر بلوتوث، هدفون، هندزفری و هدست ، سیم کابل و رابط ، آداپتور و شارژر ، انواع مودم، پاوربانک (شارژر همراه) ، لوازم جانبی گوشی مانند شارژر فندکی، هولدر، محافظ صفحه نمایش و سایر لوازم جانبی را در برندهای معتبر انرژیا ( انرجیا ) Energea، انکر Anker، جی‌بی‌ال JBL ، آکی Aukey ، اپل Apple، سامسونگ Samsung  و … را با مناسب ترین قیمت و بهترین گارانتی عرضه میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 15 =